“Dansınıza sadece teknik değil hislerinizi de katın; bulutlar o zaman pistlere iner!” 

0

Melih Altın ile dans ve dansçılık üzerine  Çiğdem Öztürk Drechsler’in söyleşisi…

Profesyonel Dansçı, Dans Eğitmeni ve Hakemi:
İlkokul yıllarında ront kursları ile başlayan dans sevdası, yaşadıkça artıyor. 1989 yılında fanatik bir Michael Jackson hayranı oluşu ile DANS, hayatının bir parçası olmaya başladı. 1990-1996 yılları arasında dönemin popüler serbest still dansları ile gelişip ‘’ parti, defile ve açılışlarda ‘’ birçok solo dans performansları sundu.1997 yılında ise DANS, tam anlamıyla hayatında sabit bir yer edindi.

METROPOLİTAN DAME AJANS’ ın düzenlediği serbest stil dans yarışmasının TÜRKİYE finalinde A.B. SANAT’ tan dans bursu kazandı.Klasik bale dahil olmak üzere tüm dansları kapsayan yoğun ve çok özel bir dans eğitimi aldı. İstanbul, Londra, Bükreş, Saint Petersburg, Sofya, Varna, Borovets’ de düzenlenen dans festivallerinde eğitimlere katıldı. Dans eğitimi ile 1997′ den günümüze başkanlığını yaptığı Planet Dancers Dans Grubu’nu kurdu. (TV programlarında, müzik ve reklam kliplerinde, fuarlarda, açılışlarda, parti ve organizasyonlarda) çeşitli dansları kapsayan birçok gösterilerde solo ve Planet Dancers ile dans performansları sunuyor.

2002 yılında Cimnastik federasyonu bünyesinde faaliyette bulunan dans federasyonunun düzenlediği kurs ile eğitmenliğini belgeledi. TÜRKİYE DANS SPORLARI FEDERASYONU’ nun (2007) kurulması ile
(2007-2009) SALSA ve SOSYAL LATİN DANSLARI EĞİTİM KURULU üyesi oldu.
(2015-2018) HIP-HOP SERBEST STİL Teknik kurul başkanlığı ve BAŞ HAKEMİ
T.D.S.F. Bünyesinde SALSA – TANGO ve SERBEST STİL Danslarının EĞİTMENLİK ve HAKEMLİK belgelerine sahip. 26 Mart 2014 tarihinde TÜRKİYE’ nin ilk eşli dans eğitim DVD sini ( SALSA, başlangıç seviye) piyasaya çıkarttı.

Halen, miniklere profesyonel, yetişkinlere sosyal amaçlı dans derslerime İstanbul, Bostancı Club Sporium’ da devam ediyor.  Bir ülkenin kültürel özelliklerini öğrenmenin bir yolu da ulusal dansıdır. Anadolu’ nun çeşitliliği dansta da kendini gösterir. Kendimizi bu konuda da iddialı ve şanslı sayabiliriz. Her bölge duygusunu, tavrını kendine has üslûp ve müziğiyle hareketlere döker.

Hızlıca alınmış düğün kararımızın ardından önceliğim güzel bir dans koreografisiydi .Giriş dansını vals olarak düşünmüştük, o iş kolaydı da hayalimdeki Zeybek dansını Türkçe bilmeyen, üstelik o müzikleri hiç dinlememiş Alman nişanlımla yapabilmek?Yine de ümidim vardı. Biraz araştırdığımda Melih Altın ismiyle karşılaştım. Telefon konuşmamızda onun işine olan aşkını, ne kadar profesyonel olduğunu hissettim. Yüzyüze görüşmemiz de bunu pekiştirdi ve başka bir arayışım olmadan, aynı gün karar verdik: Özdemir Erdoğan’ın Pervane adlı şarkısıyla dans etmeye başlayacak, ardından Zeybek-Çökertme ve Ankara misket ile dansımızı sonlandıracaktık. Kolaydı söylemesi, üstüne üstlük sayılı günümüz varken.. Hayatımızın en özel gününde, misafirlerimizin izlemeye doyamadığı, düğünün ardından da memnuniyetlerini dillendirdiği, derslerde eğlenerek öğrendiğimiz, fotoğrafların yanında o günden elimize somut olarak kalan en güzel hediye, bu üç koreografimiz oldu. Başardık…Bu ayki söyleşimiz bize kısa zamanda dansı öğreten yetenekli öğretmenimiz Melih Altın ile !.. Çalıştığı mekanda, Bostancı Clubsporium’daki dersi öncesinde keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

Şiiri ve edebiyatı görsel boyutlarda içinde barındıran dansa ilginizi ne zaman fark ettiniz?

İlkokul 2. sınıfta katıldığım ront kursunda. Çok iyi hatırlıyorum, kendimi farklı duygular içinde hissetmiştim. Dolabın anahtarına  tel askı ile asılmış, ablamın ütülediği kostümümü dakikalarca seyrettiğim de unutamadığım anılarımdandır.. (O zaman bilemezdim ileriki yıllarda birçok kostümümü bizzat ütüleyeceğimi :))

Çocukluk hayaliniz neydi? Hayallerinize ulaşabildiniz mi?

Sabit bir hayal ve hedefim maalesef yoktu. Çocukluğumu canım ailemin, birbirinden kıymetli akraba ve komşularımın gölgelerinde doya doya yaşamaktaydım. Mutlu geçmiş çocukluğum ve hayatın akışı mesleğimi belirlememe yardımcı oldu.

Türk ve Dünya sahne  sanatları hakkında görüşleriniz nelerdir ve Türkiye ‘de dansın başlangıcı varsa bu neresidir sizce? Siz bunun neresindesiniz?

Gerek akademik, gerekse sosyal dansçılarımız oldukça iyi seviyede dans etmekteler. İmkanlar ve kültürel yaklaşım ortalamasına göre bence çok iyi seviyedeyiz.

Dünyaca ünlü gösterilerinse daha uzun yıllar önce icra edilmesi ve sponsor bütçesi ile doğru orantılı olarak yani diğer büyük ülkelerde daha uzun zaman önce başlanılması, sponsorlarının daha büyük bütçeler ile destek olmalarının farkını görüyoruz. 

Türkiye’de dansın başlangıcı konusunda benim şöyle bir genel görüşüm var. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ ün her alanda olduğu gibi sanata ve dansa kendisi de dans ederek teşvik etmesi ile başlamıştır. Dans ve dansa her türlü emek veren herkes geçmişten günümüze hep birlikte bir bina inşa ediyoruz. Kimisi bir çivi çakıyor, kimi bir tuğla koyuyor, kimi birkaç tane, kimi bir fayans ve kimileri de beton atıyor. Dans için bir işbirligi önemli.Atatürk ‘ün Türk dansının temelini attığı kanaatindeyim. Benim çok yönlülük gibi belirgin bir özelliğim var; birçok dans branşını hem sunup hem de eğitimini verebildiğim için sanırım binanın da birçok alanında emeğim ve katkım olmuştur.

Türk Kültüründe yer alan danslarımız ve bunların özellikleri nelerdir?

Halk danslarımız kendi yörelerinin kültürel özellikleri ile yoğurulmuş müzik, figür ve kostümleri ile birbirinden güzel görsel şölen ile sergilemekteler. Bence halk danslarımız içerisinde Karadeniz ve Zeybek diğer halk danslarına göre daha ön plandalar.

Ülkemizde, dansının gelişimi için öneriniz var mı?

Gerek akademik gerekse sosyal dansçılarımız oldukça iyi seviyede dans etmekteler. Türk dansının gelişimi açısından önerim dansı çok daha geniş kitlelere yaymanın ve geliştirmenin önemli yolunda, okullarda seçmeli ders olarak yer alması gerekir. Televizyon kanallarında da dansa daha çok yer verilmeli.

Türkiye’de  dans sanatçılarının ayakta kalabilmeleri ve kendilerini icra edebilmeleri için neler yapılmalı?

Daha çok dans organizasyonu ve gösterileri yapılmalı. Bazı organizasyon firmalarının orta dereceli işlerde bile yabancı dansçı tercih etmelerini doğru bulmuyorum. Yabancı dansçıların sadece yol ve otel masrafları bile yerli dansçılarımızın bütçesinden daha fazla, yıllar içerisinde şunu çok gözlemlemek durumunda kaldım. Dansa gönül ve emek vererek yola çıkıp sonrasında dansı bırakmak zorunda kalanlar…farklı ritimlere, farklı figür ve kombinasyonlara sahip.

Hem profesyonel bir dansçı hem de dans dersleri veren iyi bir eğitimcisiniz. Dans eğitiminde yaş gruplarınız neler ve nasıl bir eğitimden geçiyorlar?

Gerek yetişkin gerekse çocuk sınıflarım mevcut, yetişkinlere sosyal, çocuklara profesyonel tabanlı eğitim vermekteyim…

Türkiye’nin ilk eşli dans Dvd’ sini çıkardınız. Dvd ‘nizin içeriğinden bahsedebilir misiniz?

Türkiye’de ilk ve tek olarak çıkardığım‘’ Melih Altın ile Salsa Dans Eğitimi ‘’ isimli Dvd’nin başlangıç seviyesi, salsa dansının temel adımları ve figürlerini kapsamakta. Dvd , Tv, bilgisayar, tablet hatta telefonunuzdan bile istediğiniz zaman ve mekanda, Salsa dansını öğrenebilmenizi ve dansı daha geniş kitlelere yaymayı amaçlamaktadır.

7’den 70’e herkes dans edebilir mi?

Kesinlikle evet.

Hangi dans türlerinde eğitimleriniz var? İnsanlar size nasıl ulaşabilir?

Birçok dans tazının gösterisini yapabildiğim gibi derslerini de vermekteyim. Düğün dansları, Latin dansları, Klasik danslar, Hip-hop, Sirtaki, Kizomba, Halk danslarımızdan Karadeniz, Horon ve Zeybek dansları öncelikli olmak üzere istedikleri tarz için www.melihaltin.com isimli web sayfamdan iletişim bilgilerime ulaşabilirler. Ayrıca tüm sosyal medyalarda da “melihaltindans” ismimden takip edebilirsiniz.

Salsa, Kizomba, Cha Cha , Bochata.vb. dansların birbirinden farkı nedir?

Bu soru birkaç satır yazı ile cevaplanamaz :)) lütfen en yakın dans okulunda sosyal Latin dansları derslerine başlayınız. Ben Bostancı Clubsporium’da sizleri bekliyor olacağım :)) Kısaca özetlemek istersek her biri birbirinden güzel müzikleri ve karakteristik dans yapıları var.

Sizi diğer dansçılar dan ayıran özellikleriniz nelerdir?

Akademik ve Alaylı oluşumun bana her zaman bir fark kattığını hissetmişimdir. Sabır, konsantrasyon ve koordinasyonumun iyi seviyelerde olduğunu biliyorum.

Dansta nitelikli öğrenmenin gelişmesi için gerekli olan prensipler nelerdir?

Analiz ederek, sabır ve keyif ile doğru teknik bilgi eşliğinde, bol bol pratik yapmak nitelikli öğrenmeyi geliştirecektir.

Genç dansçılara önerileriniz neler olabilir?

Öncelikle eğitimin hiç bitmediğini, sürekli gelişmek ve bol pratik yapmaya hazır olmak gerektiğini bilmeliler. Sadece yaptıkları tarzda değil profesyonel bir dansçının alt yapısında klasik bale temeli de olması gerektiği için bale eğitimide almalılar. Son olarak da benim gibi :)) sigara ve alkol kullanmamalarını öneriyorum.

Melih Altın şu sıralar neler yapıyor, yapmak istedikleri nelerdir?

Bu günlerde (Mayıs 2019) Dans derslerim ve gösteriler devam etmekte. Dans belgeseli DVD’ lerimin hazırlıkları ile ilgilenmekteyim…

Söyleşi : Çiğdem Öztürk Drechsler  / cigdemozturkdrechsler@gmail.com

Share.

About Author

Comments are closed.