İstanbul Modern Sinema’da İp Dokunur!

0

İp Dokunur!

İstanbul Modern Sinema, “İplikten Çözülenler” sergisine paralel hazırlanan İp Dokunur adlı programı sinemaseverlerle buluşturuyor. Programda, tekstilin sinema perdesindeki tarihi boyunca yolculuğuna odaklanan filmlerden bir seçki yer alıyor

İstanbul Modern Sinema’nın, Türk Tuborg A. Ş.’nin katkılarıyla hazırladığı İp Dokunur! adlı programındaki filmler, moda endüstrisine, sinemanın kumaş ve boyayla olan ilişkisine ve hikayelerdeki karakterlerin oluşumunda en önemli etkenlerden biri olan kostüme odaklanıyor. İp Dokunur!, 16-26 Mayıs tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor.

Çek Yeni Dalgası’nın önemli temsilcilerinden Vera Chytilová’nın Papatyalar’ı (Sedmikrásky, 1966) sinemanın dokusuyla uğraşan, giysi, renk ve desenleri yapı-bozuma uğratarak kumaş konseptini feminist bir tezgâhtan geçirirken Makineler (Machines, 2016) Hindistan’ın Gucerat bölgesindeki dev bir tekstil fabrikasında geçiyor. Küresel tekstil endüstrisinin karanlık kalbine yapılan bu yolculukta dinlediğimiz işçiler, çağdaş kölelik hikâyeleri anlatıyor.

En iyi köstüm ödüllü Kara Panter

Bu yıl Oscar ödüllerinde “En İyi Kostüm” ödülünü kazanan Afro-fütürist süper-kahraman filmi Kara Panter (Black Panther, 2018) programda yer alan filmlerden biri. Marvel dünyasına alternatif bir katman ekleyen, “Afrikalı toplumlar geçmişte sömürülmeseydi gelecekte nasıl giyinirlerdi” sorusuna cevap arayan film, hem farklı Afrika kabilelerinin geleneksel kültürlerinden esinlenen hem de onlara süper-kahraman etkisi veren kostümleriyle öne çıkıyor.

İlk renkli film

“İp Dokunur!” programının dikkat çeken filmlerinden bir diğeri de Muhsin Ertuğrul’un son filmi ve Türkiye sinemasının ilk renkli filmi olan Halıcı Kız. Isparta’dan başlayan bir Anadolu yolculuğu olan 1952 yapımı bu filmde halı dokumasına dair uzun sahneler yer alıyor ve rengi ilk kez keşfeden kamera uzun uzun ipliğe bakıyor.

Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi, No:99 34430, Beyoğlu İstanbul
0212 334 7300

www.istanbulmodern.org

 

Share.

About Author

Comments are closed.